نیمی از زكات جمع آوری شده صرف فقرا می شود
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'سعید ستاری' شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد زكات استان كردستان در سنندج افزود: معادل 10 درصد از میزان زكات جمع آوری شده در هرمنطقه نیز بر آن افزوده می شود و سپس دراختیار فقرای آن منطقه قرار می گیرد.

وی گفت: قانون زكات در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است كه با اجرایی شدن آن از محل منابع زكات، محرومیت را در كشور كاهش خواهد داد.

وی با اشاره به پذیرفته شدن ایران در سازمان جهانی زكات گفت: این مهم به وسیله تلاش های كمیته امداد امام خمینی(ره) تحقق یافته است.

ستاری افزود: حضور كمیته امداد امام خمینی(ره) در این سازمان جهانی می تواند تجربه های این نهاد را به كشورهای مسلمان انتقال دهد.

وی با اشاره به رشد 212 درصدی پرداخت زكات توسط كردستانی ها گفت: هم اكنون كردستان در مقام دوم پرداخت زكات قرار دارد و با توجه به اعتقادات مذهبی مردم استان دور از انتظار نیست كه به مقام اول نیز برسد.

وی افزود: رشد این میزان زكات جمع ‌آوری شده در كردستان نشان ‌دهنده توجه مردم این استان به این سنت مهم الهی دارد.

معاون توسعه مشاركت‌های مردمی كمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: رفع مشكلات معیشتی، ارائه خدمات فرهنگی، درمانی، ازدواج، اشتغال و مسكن از مهم‌ترین شاخص‌های موردتوجه این نهاد است.

همچنین مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) كردستان گفت: در سال جاری 65 میلیارد و 300 میلیون ریال زكات در سطح استان جمع آوری شد كه از این مقدار 51 میلیارد ریال سهم زكات و 14 میلیارد و 300 میلیون ریال آن هم زكات فطره بوده است.

'قنبر موسی نژاد' افزود: با این میزان زكات جمع آوری شده استان كردستان در مقام دوم كشوری قرار گرفت.

وی با بیان اینكه درحال حاضر با كمك زكات جمع آوری شده بیش از 200 پروژه فعال عمرانی درسطح استان در دست اقدام است، افزود: این پروژه ها شامل ساخت خانه عالم، مسجد، حسینیه و مراكز دینی می شود.

وی از رشد 212 درصدی پرداخت و جمع‌آوری زكات در سال جاری در این استان خبر داد و افزود: با این میزان زكات جمع‌آوری شده بیشتر تعهدات كمیته امداد در بحث جمع‌آوری زكات تحقق یافته است.ك/2

570/533





:: برچسب‌ها: آب ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: